Det begynder med hinanden – Solo koncert med Arne Würgler

Kulturhavnen Gilleleje

Kategori Ingen Kategori

Arne Würgler: Det begynder med hinanden
Peptalk – koncert med Arne Würgler.

En sand legende fra dengang, hvor drømmen om en bedre og sjovere verden hørte tiden til, gæster Gilleleje Bibliotek i  Kulturhavn Gilleleje, hvor han vil fortælle og synge om dengang unge drømte om at lave verden om. Og om hvordan det siden gik…

Som ung forelskede Würgler sig i de gamle danske sange og svor altid at synge på dansk. Der vil blive rig lejlighed til nostalgisk genopfriskning af tidens vigtige sange fra vor fælles historie fra 60´ernes og 70´ernes oprør med pandebånd, kollektiver og fri kærlighed, EF afstemning, store demonstrationer, krig, krise, klassekamp og kærlighed. For som Würgler siger: Vi er selv historie.

DET BEGYNDER MED HINANDEN bliver en musikalsk peptalk med masser af musik og humor, hvor der lægges vægt på publikums aktive medvirken.

Arne Würgler var oprindelig bassist i datiden førende beat- og rockgrupper: Burnin Red Ivanhoe, Pan og Blast Furnace. Senere indledte han et årelangt samarbejde med sangeren Benny Holst. Würgler er nok den, der har spillet allerflest gange foran Christiansborg slot, og han fik i sin tid sine sange bandlyst i DR af politikeren Erhard Jacobsen.

Arne Würgler er kendt for venstrefløjens store hit: Røde Wilfred og han har også været de danske sangskriveres formand gennem en menneskealder.

God fornøjelse. Bestil billetter her.

Lokalitet
Gilleleje Bibliotek, Kulturhavnen, Bio 1