Forbyd ødelæggelse af natur og drikkevand i Gribskov

I ugeposten 9/2 fremgår af artikel, at borgmester Kim Valentin har købt middag med fødevareminister Eva Kjær Hansen (EKH) for 18.695 kr, men ikke om pengene er taget af egen lomme eller kommunekassen. I hvert fald kan vi nu konstatere mindre end en måned efter at EKH efter pres fra et flertal i folketinget er blevet gået som minister, ligesom hun blev det i 2009. Borgmesteren har nok spildt sin tid, men hvad han foretager sig privat skal jeg ikke blande mig i, men er det privat siden det skal slås op i avisen som en begivenhed?
Selvom EKH kom med falske tal om landbrugsreformen, blev den alligevel vedtaget. For hvis man er liberalister skal danske landmænd selvfølgelig have lov til at bruge sprøjtegifte og kemikalier på markerne, og have ret til at ødelægge vores natur og drikkevand? Landmænd er grundlæggende som folk er flest, men at regeringen nu giver folk grund til at hade og afsky dem, er helt en V-DF-LA-K beslutning. Penge og sygdom vs. ren natur og økologi. Det kommer til at give landbruget et kraftigt bagslag. Regeringens støtte til landbruget er meget kortsigtet, i stedet er brug for en fælles holdning og hjælp til de landmænd der sidder i saksen. Økologiske landmænd klarer sig bedre, så fjern landbrugsstøtten, forbyd sprøjtegifte og kemikalier. De landbrug som ikke kan klare sig må lukke. Find en anden beskæftigelse, hvis I ikke kan få det til at køre uden at tage livet af os andre.
Jeg opfordrer borgmesteren og resten af kommunalbestyrelsen til at forbyde sprøjtning på områder, som kan forringe vores drikkevand og natur. Tænk langsigtet.

Jørgen Flyr
Krebs-Kjæret 4,